Egal ob es um einen Online-Kurs, um einen Präsenzlehrgang oder um Kombinationen aus beidem geht: Als Teilnehmer möchte man die Weiterbildung erfolgreich abschließen – klar! Doch neben dem eigenen Ehrgeiz ist ein wesentlicher Faktor für Erfolg oder Misserfolg der richtige Bildungsträger. In diesem Beitrag erfahren Sie, wie sie seriöse Kursanbieter erkennen und schwarze Schafe aussortieren können.
Warum der richtige Kursanbieter wichtig ist…
Zeit ist Geld – und gerade, wenn man im Beruf sicher weiterkommen möchte, möchte man keine Risiken eingehen. Das Ziel wird es sein, möglichst effizient und ohne Umwege zum gewünschten Weiterbildungsabschluss oder Kurszertifikat zu gelangen. Das geht ohne Experimente nur mit etablierten, erfahrenen Bildungsanbietern, die zusammen mit den eingesetzten Dozenten über die erforderlichen Kompetenzen verfügen. Darüber hinaus müssen Anbieter, wenn sich Teilnehmer ihre Weiterbildung staatlich fördern lassen, bestimmte Voraussetzungen erfüllen. Zu diesen können Anerkennungen der Agentur für Arbeit zählen, wie eine Zulassung nach AZAV oder bei Fernlehrgängen der ZFU. Bei der AZAV handelt es sich um die Akkreditierungs- und Zulassungsverordnung Arbeitsförderung, bei der ZFU um von der Staatliche Zentralstelle für Fernunterricht staatlich zugelassene Fernlehrgänge. Ganz besonders aber auch Selbstzahler, die selbst bezüglich ihrer Karriere finanziell in Vorleistung gehen, möchten ganz bestimmt eine Gewähr dafür haben, auf den richtigen Kursanbieter zu setzen.
Was sollten gute Kursanbieter bieten?
Die folgenden Aspekte sind allgemeine und übergreifende Merkmale, die einen guten Kursanbieter ausmachen:
Aktualität der Inhalte: Gute Kursanbieter bieten qualitativ hochwertige Lehrinhalte an, die relevant und aktuell sind. Dadurch erhalten Lernende praxisnahe und fundierte Kenntnisse, die ihnen in ihrem Beruf weiterhelfen.
Qualität der Lehrenden: Die Qualität der Lehrenden beeinflusst maßgeblich den Lernerfolg. Gute Kursanbieter setzen erfahrene und kompetente Dozenten ein, die die Inhalte verständlich vermitteln können und auf die individuellen Bedürfnisse der Lernenden eingehen.
Anerkennung der Zertifikate/Abschlüsse: Kurse von renommierten Anbietern werden oft von Unternehmen und Organisationen anerkannt bzw. bereiten diese auf staatlich anerkannte Abschlüsse z.B. der IHK vor. Ein solches Zertifikat kann daher das berufliche Profil der Lernenden verbessern und ihre Karrierechancen klar erhöhen.
Innovative Lernmethoden: Gute Kursanbieter setzen moderne und innovative Lernmethoden ein, um den Lernprozess effektiver und interessanter zu gestalten. Dies kann z. B. durch interaktive Online-Kurse oder praxisnahe Workshops geschehen.
Netzwerkmöglichkeiten: Einige Kursanbieter bieten auch die Möglichkeit, mit anderen Fachleuten aus der Branche in Kontakt zu treten und ein berufliches Netzwerk aufzubauen. Dies kann für die berufliche Entwicklung der Lernenden sehr vorteilhaft sein.
Auf welche Punkte sollte ich ganz konkret achten, wenn ich mich in der privaten Sicherheit fortbilden möchte?
Gehen Sie folgende Punkte durch. Kaum ein Anbieter wird alle Anforderungen erfüllen. Jedoch sollten bei guten und seriösen Bildungsanbieter die wesentliche Punkte bejaht werden können:
Reputationscheck: Prüfen Sie, welche Erfahrungen andere mit dem Anbieter gemacht haben. Neben reinen Bewertungen (z.B. Google-Sternen) lassen Kommentare einen besseren Einblick zu. Wichtig ist aber zu wissen, dass einerseits häufig eher Personen Kommentare hinterlassen, die unzufrieden waren. Andererseits gibt es Unternehmen, die Kommentare und Bewertungen selbst vornehmen (lassen) oder dagegen anwaltlich vorgehen, um diese entfernen zu lassen. Ebenso gibt es – meist kommerzielle – Bewertungsportale, die prinzipiell auf Seite der Anbieter sind und kritische Bewertungen erst gar nicht freigeben. Kommentare und Bewertungen im Internet sind daher nicht immer unbedingt repräsentativ. Eine gute Möglichkeit ist, Absolventen persönlich zu fragen oder Bekannte, die derzeit am gewünschten Kurs teilnehmen. Falls man niemanden kennt, kann man auch in den Sozialen Netzwerken wie z.B. der Facebook-Gruppe „Mit Sicherheit erfolgreich.“ nachfragen.
Überprüfung der Webseite und des Angebots: Wie sind die Seiten gestaltet? Ist die Ansprache (auch orthographisch und grammatisch) korrekt? Sieht die Internetseite des in Frage kommenden Anbieters schon aus wie von vorgestern, ist das ein Anzeichen dafür, dass das angebotene Lernprogramm wahrscheinlich auch nicht auf der Höhe der Zeit ist. Dies betrifft sowohl didaktische als auch methodische Konzepte. Eine fehlerfreie, ansprechende und moderne Website auf dem Stand der Technik kann – gerade wenn der Kurs online oder online-gestützt erfolgen soll – ein probates Anzeichen dafür sein, dass Methoden und Inhalte auf der Höhe der Zeit sind. Doch auch hier Vorsicht: Manche Anbieter machen einfach nur ein gutes Marketing mit mehr Schein als Sein! Sehen Sie sich daher zudem genau an, was (später im gebuchten Kurs) geboten wird und was Ihnen wichtig ist.
Unternehmensinformationen und Impressum: Hat der Anbieter ein ordentliches Impressum mit einem deutschen Firmensitz oder handelt es sich um eine Website, von der man gar nicht erst weiß wer dahinter steckt? Wenn Letzteres der Fall ist, sollten die Alarmglocken schrillen. Ebenso kann eine Google-Recherche dazu beitragen, mehr über das Unternehmen zu erfahren, z. B. wie lange es schon existiert, wer die Gründer sind und ob es in der Presse erwähnt wurde. Seriöse Unternehmen sind oft transparent über ihre Geschichte und Hintergründe.
Seiten-Sicherheit und Zahlungsarten: Seriöse Seiten müssen in Deutschland und der EU auch technische Anforderungen erfüllen. Dazu gehört, dass unter anderem die DSGVO mit Datenschutzvorgaben beachtet werden muss. In der Regel verfügen seriöse Seiten daher über eine Datenschutzerklärung und einen sogenannten Cookie-Hinweis, der aufklärt wie mit personenbezogenen Daten umgegangen wird. Sie werden meist um eine Einwilligung in die Datenverarbeitung gebeten. Ebenso sollten seriöse Webseiten über eine SSL-Verschlüsselung („https://“ oder Schloss-Symbol in der Adressleiste) verfügen und bewährte Zahlungsmöglichkeiten unter Hinweis auf das Widerrufsrecht anbieten.
Kontaktaufnahme zum Anbieter: Wenn möglich, kontaktieren Sie den Anbieter direkt, z. B. per E‑Mail oder Telefon. Und vereinbaren Sie, wenn möglich und für Sie sinnvoll, einen Beratungstermin beim Anbieter in den Räumlichkeiten vor Ort. Stellen Sie Fragen zu den angebotenen Produkten oder Dienstleistungen und achten Sie auf die Reaktion des Anbieters. Seriöse Anbieter sollten professionell und hilfsbereit antworten. Die Reaktionszeiten auf Anfragen können ebenfalls gute Rückschlüsse auf die Servicequalität zulassen. Bei einem Besuch vor Ort haben Sie gegebenenfalls außerdem einen direkten Eindruck bezüglich den Räumlichkeiten und den Lernbedingungen.
Prüfung von Zertifizierungen und Mitgliedschaften des Anbieters: Seriöse Anbieter sind zertifiziert oder Mitglieder in Branchenverbänden. Überprüfen Sie, ob der Anbieter solche Zertifizierungen oder Mitgliedschaften vorweisen kann und ob diese gültig sind. Wichtig ist, dass es sich nicht um sinnfreie „Fake-Auszeichnungen“ handelt, sondern tatsächlich um aussagekräftige Zertifizierungen. Hierzu können insbesondere folgende zählen:
QM-Zertifikat (ISO 9001)
AZAV-Akrreditierung (> Wichtig bei Förderung durch die Arbeitsagentur!)
ZFU-Zulassung (> Pflicht bei Fernlehrgängen!)
Spezialisierung auf die Sicherheitsbranche (z.B. BDSW-zertifizierte Sicherheitsfachschulen)
Prüfung der Qualifikation und Erfahrung der Dozenten: Dies ist ein entscheidender Punkt. Die Qualifikationen und Erfahrung der Dozenten sind entscheidend für die Qualität der Lehre. Gut ausgebildete Dozenten können Lehrinhalte klar vermitteln und das Interesse der Studierenden wecken. Ihre fachliche Kompetenz ermöglicht es ihnen, auf Fragen einzugehen und aktuelle Entwicklungen zu vermitteln. Erfahrene Dozenten können die Studierenden auch persönlich unterstützen. Folgende Aspekte sollten bejaht werden:
Die eingesetzten Dozenten sollten mindestens über die Qualifikation verfügen, deren Ziel die Teilnahme am Kurs ist. Ideal ist, wenn die Dozenten Mojster za zaščito in varnost sind oder ein entsprechend der Kursinhalte passendes Študijaabgeschlossen haben.
Die Dozenten sollten über adäquate didaktische und methodische Fähigkeiten verfügen, um Wissen richtig vermitteln zu können. Deswegen sollten die Lehrenden über die Ausbildereignung (den Ausbilderschein) verfügen oder aber über eine andere entsprechende, höherwertige pädagogische Ausbildung.
Grau ist alle Theorie: Die Dozenten sollten aber praktisch wissen, worüber sie reden. Daher sollten Lehrende über ausreichende, idealerweise mehrjährige Berufspraxis auf dem zu vermittelnden Themengebiet verfügen.
Lebenslanges Lernen ist nicht nur ein Buzzword: Dozenten sollten Up-to-Date sein und über aktuelle Entwicklungen und Neuerungen Bescheid wissen.
Der Schulungsleiter und/oder Dozenten sollten nach Möglichkeit selbst als Mitglied in den Prüfungsausschüssen (z.B. der Industrie- und Handelskammer) vertreten sein. So ist weitgehend sichergestellt, dass tatsächlich auch der Prüfungsbezug gegeben ist und relevantes Wissen vermittelt wird.
Leistungen und Extrakosten: Vergleichen Sie genau, was angeboten wird und ob das das ist, was Sie benötigen bzw. was auf das Erreichen des Ziels einzahlen kann. Manchmal werden Fantasieabschlüsse angeboten (z.B. „Sicherheitsfachkraft“), ohne wirklichen Mehrwert auf dem Arbeitsmarkt. Manchmal enthalten diese auch „nur“ die Vorbereitung auf die Sachkundeprüfung und ein wertloses Teilnahmezertifikat des Kursanbieters, sind dafür aber deutlich überteuert. Schauen Sie, was an Lehrmitteln (Büchern, Lernskripten, Karteikarten, Online-Inhalte, etc.) geboten wird und vergleichen Sie dies mit anderen Anbietern. Fragen Sie, ob im Kurspreis alles inklusive ist, oder ob an irgendeiner Stelle möglicherweise zusätzliche Kosten auf Sie zukommen.
Checkliste zum Vergleich von Bildungsträger in der privaten Sicherheit
Wer in der privaten Sicherheitsbranche eine Weiterbildung machen möchte – egal ob es sich um die Sachkundeprüfung nach § 34a GewO oder Aufstiegsfortbildungen wie die Geprüfte Schutz- und Sicherheitskraft oder sogar den Meister für Schutz und Sicherheit handelt – steht vor der Qual der Wahl: Es gibt zahlreiche Anbieter auf dem Bildungsmarkt, gerade auch für die Sachkundeprüfung. Bei der Auswahl helfen kann eventuell die Checkliste der Akademie für Sicherheit (Download). Außerdem bietet der Inhaber der Mission: Weiterbildung GmbH, Jörg Zitzmann, im Podcast für Schutz und Sicherheit eine passende Folge zur Wahl des Bildungsträgers an:
Neben der Akademie für Sicherheit (AfS) gibt es natürlich bundesweit noch viele andere seriöse Anbieter, mit denen man einen Kurs bzw. einen Aus- und Weiterbildungsabschluss erfolgreich bestehen kann. Wenn Sie bestimmte Bildungsträger empfehlen können, mit denen Sie gute Erfahrungen gemacht haben, können Sie gerne Ihre Eindrücke als Kommentar ganz unten auf dieser Seite für andere Interessenten schildern.
V zasebnem varnostnem sektorju so izmensko delo, nočno delo in delo ob praznikih običajni delovni pogoji. Varnostniki pogosto opravljajo zahtevno delo, da bi zagotovili varnost objektov, dogodkov in ljudi. Na žalost Plače v tem sektorju pogosto spadajo v sektor z nizkimi plačami na primer v ločeni varnostni službi. Če pride do nepričakovanega izpada ur, npr. ker delodajalec izgubi pomembno pogodbo, in zaradi tega (ali drugih razlogov) ni dosežen mesečni ciljni delovni čas, lahko postane delo varnostnika 34a finančno neugodno. Ta članek obravnava razloge, ki vodijo do odpovedi delovnih dni, in prikazuje možnosti, ki jih ima varnostni delavec.
Kateri so možni razlogi, da me delodajalec razporedi na manj dni napotitve?
Najprej je treba na tej točki na kratko preučiti stališče varnostnega podjetja. Dejstvo, da ste na seznamu dežurnih redkeje, v večini primerov (upajmo) ni povezano z vami osebno, temveč ima operativne razloge. Če jih delodajalec pojasni na pregleden način in jih lahko razumete, to ponuja boljše izhodišče za rešitev problema, ki jo lahko podpreta obe strani. Možno pa je, da bo to privedlo do spremembe zaposlitve ali do tega, da boste začeli iskati novo službo. Ali pa je “pusto obdobje” le kratko in lahko ure nadomestite z dodatnim delom v naslednjem mesecu ali pa vam delodajalec ugodi na kakšen drug način.
Tukaj je deset možnih razlogov, zakaj bi lahko delodajalec želel skrajšati vaš delovni čas:
Manjše povpraševanje strank: Povpraševanje po varnostnih storitvah bi lahko bilo manjše, kar bi zmanjšalo število potrebnih delovnih ur.
Gospodarska upočasnitev: Možno je, da so se gospodarske razmere poslabšale, kar je povzročilo omejitve virov in prihranke stroškov.
Spremembe poslovne strategije: Vaš delodajalec je morda spremenil svojo poslovno strategijo, zaradi česar je treba prilagoditi človeške vire.
Vrtenje osebja: Morda bi bilo treba zaposlene zamenjati, da bi imeli vsi zaposleni možnost delati in da bi bil delovni čas pravičneje razporejen.
Sezonska nihanja: Delovni čas je lahko odvisen od sezonskih nihanj, na primer če je v določenih mesecih potrebno manj varnostnega osebja.
Spremembe pogodb s strankami: Možno je, da so se pogodbe s strankami spremenile, kar je povzročilo zmanjšanje obsega dela.
Pravne omejitve: Lahko se uvedejo (nove) zakonske omejitve, kot so zgornje meje delovnega časa ali počitka med izmenami. Ali pa se zdaj bolje upoštevajo obstoječe zahteve (npr. iz zakona o delovnem času).
Službeni prazniki ali sezonski premori v podjetjuVaš delodajalec se je morda odločil skrajšati delovni čas v določenih obdobjih, kot so prazniki podjetja ali sezonski premori (od strank). Prav tako je na primer pandemija Covida povzročila začasne pretrese v industriji.
Notranje prestrukturiranje podjetja: Vaš delodajalec lahko izvede notranje prestrukturiranje, ki vodi do ponovne ocene delovnega časa in razporeditve virov.
Kakšne možnosti imam, če mi delodajalec dodeli manj dela?
Seveda ni vredno razpravljati o eni ali dveh urah. Vendar je izguba 20, 30, 40 ali celo več odstotkov delovnega časa velik zalogaj, saj se je treba tudi preživljati. Če vas nadrejeni odstrani z razporeda dežurstev, vam dodeli bistveno manj izmen kot običajno in ne dobite svojih ur — potem imate naslednje možnosti:
Preverite pogodbo o zaposlitvi! To je najpomembnejša točka. Praviloma je odločilno to, kar je bilo dogovorjeno v pogodbi o zaposlitvi. Če na primer piše “polni delovni čas”, vas mora delodajalec v skladu s tem tudi zaposliti. Kaj pomeni polni delovni čas, je običajno urejeno v ustrezni kolektivni pogodbi. Pogosto je dogovorjeno tudi določeno število ur. Če je na primer v pogodbi o zaposlitvi pogodbeno določeno 170 ur na mesec, se morate tega števila ur držati (razen manjših nihanj, npr. zaradi bolniškega staleža).
Oglejte si razpored služb! Razporeditev dežurstev v varnostnih službah, npr. pri varovanju tovarn, se pogosto izvaja na podlagi fiksnega ritma izmene. Na ta način je mogoče načrtovati približno vnaprej — seveda z določeno mero negotovosti (npr. zaradi večnega načrtovanja neizkoriščenih dopustov). Vendar je odločilen dejanski razpored dežurstev za naslednji mesec: če je v njem navedeno na primer 20 izmen, potem ste upravičeni do dela v tem številu izmen. Ko je razpored dežurstev enkrat objavljen, se lahko ponovno spremeni le po posvetovanju z zaposlenimi.
Iščite dialog in aktivno ponujate delovno uspešnost! Veliko stvari je mogoče razjasniti s komunikacijo. Poskusite se pogovoriti z nadrejenim in doseči soglasje. Pomembno: Sporočite, da se s spremembami ne strinjate, in izrecno ponudite svojo delovno uspešnost! Delodajalec vam je dolžan zagotoviti delo v skladu z veljavno pogodbo o zaposlitvi, vi pa zagotovite svojo delovno uspešnost v skladu s pogodbo.
Vaš delodajalec se ne odziva? Pošljite pisni opomin! Delodajalca pisno obvestite o zgoraj navedenih vidikih. Pisna oblika je pomembna, da boste imeli dokaz. Nadrejenemu določite rok, vendar ostanite vljudni in sodelujoči. Navsezadnje si običajno želite še naprej delati za svojega delodajalca.
Če nič ne pomaga: pritožite se! Če vse ostalo odpove, delodajalec se ne odzove in pogovori (po možnosti tudi s svetom delavcev) ne pripeljejo do uspeha, je edina možnost vložitev tožbe na delovnem sodišču.
Učna platforma Sachkun.de je ena najbolj znanih spletnih ponudb za pripravo na 34a. Platforma z e‑učenjem, testnimi vprašanji, poskusnimi izpiti in spletno pomočjo je na voljo že od leta 2005, za spletno pripravo na izpit 34a pa jo je uporabilo že več kot 10.000 ljudi.
Novo: Sachkun.de 2.0
Nedavno je bilo e‑učenje na spletni strani www.sachkun.de popolnoma prenovljeno. Na tečajnike zdaj čaka več kot 1 000 testnih vprašanj, povezanih z izpiti, ciljno usmerjena učna besedila, videoposnetki z navodili in celo tedenski spletni seminarji v živo. Priprava na izpit 34a je na voljo v treh različnih različicah: Classic, Pro in VIP. Tisti, ki rezervirajo VIP, imajo dostop tudi do skupine WhatsApp, v kateri lahko postavljajo vprašanja in izmenjujejo informacije z drugimi učenci Sachkunde. Novost je, da priprava zdaj v celoti poteka prek priročne aplikacije za mobilne telefone, v kateri se lahko z vprašanji 34a učite 24 ur na dan, tj. 24/7 — odvisno od tarife 30, 60 ali celo 100 dni.
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O pripravi strokovnega znanja Sachkun.de
Sachkun.de zagotovo ni najcenejši ponudnik na trgu, vendar se že leta dobro obnese. Pozitivni pregledi na spletu govorijo o kakovosti platforme. To zagotavljajo tudi kvalifikacije upravljavcev učne platforme 34a okoli Jörga Zitzmanna. Poudariti je treba tudi, da izpitna vprašanja in zgoščena učna besedila omogočajo zelo učinkovito pripravo na izpit IHK, tj. na način, ki še posebej prihrani čas. Če vprašanja za razumevanje ostanejo neodgovorjena, je predavatelj na voljo — odvisno od tarife — v tedenskem videoposnetku ali dodatno tudi v učni skupini WhatsApp 34a. To zagotavlja, da so vprašanja udeležencev vedno odgovorjena — tako kot pri osebnem tečaju — in da je vsa vsebina razumljena. S cenami, ki se gibljejo približno med 1,80 in 3,00 EUR na dan (od 5. marca 2023), je razmerje med ceno in zmogljivostjo zelo ugodno. K varnosti prispeva tudi jamstvo za vračilo denarja, ki začne veljati, če izpita 34a kljub pripravam večkrat ne opravite.
Wir werden hier im Blog nach und nach weitere Anbieter vorstellen. Wir freuen uns über Ihre Meinungen und Erfahrungen zur 34a-Prüfungsvorbereitung! Hinterlassen Sie gerne einen Kommentar 🙂
Kateri so razlogi, da toliko kandidatov ne opravi izpita na Industrijski in trgovinski zbornici (IHK) na področju varovanja?
To vprašanje postavljata tudi Jörg Zitzmann in Kai Deliomini v priporočljivi knjigi Podcast za zaščito in varnost (Videoposnetek spodaj!).
Obe spletni strani Jörg Zitzmann kot tudi Kai Deliomini so zelo dobro znani v zasebni varnostni industriji.
Oba sta med drugim zastopana v izpitnih komisijah IHK na področju zaščite in varnosti, sta dejavna kot avtorja knjig za pripravo na izpit iz strokovnega znanja in se predstavljata s številnimi uporabnimi videoposnetki na YouTubu in v podcastih.
Vsaka druga ali tretja oseba ne opravi testa 34a!
Ob neredkih odpovedih med 30 in 50% se seveda postavlja vprašanje: Kaj je razlog?
Nekateri dejavniki uspeha ali neuspeha so očitni. Nekatere težave je mogoče rešiti hitro in enostavno, za nekatere pa je potrebno intenzivno učenje, praksa in vztrajnost. Preden začnem izpostavljati glavne dejavnike (ne)uspeha, si oglejte zelo zanimiv pogovor med Jörgom Zitzmannom in Kaiem Deliominijem na YouTubu:
Mojih pet glavnih razlogov, zakaj veliko ljudi ne opravi pisnega in ustnega preizkusa strokovnega znanja IHK
Po mojih izkušnjah so naslednji dejavniki glavni razlogi za neuspeh z “dovoljenjem 34a”:
Pomanjkanje motivacije / nezainteresiranost
Številni udeleženci v izpitu ne vidijo nobene dodane vrednosti. Vsebina jih ne zanima, zato se sploh ne želijo učiti. To je še posebej izrazito pri osebah, ki jih “pošlje” delodajalec ali agencija za zaposlovanje in jih zasebni varnostni sektor v resnici sploh ne zanima. Toda tudi če je sodelovanje samo po svoji volji: Preizkusa pogosto ne razumemo kot priložnost, temveč kot nujno zlo. Pomanjkanje motivacije in zanimanja pa sta diametralno nasprotna uspehu pri izpitu.
Ni zadostne priprave vsebine
Nekateri izpit jemljejo zlahka. Vprašanja izbirnega tipa z vnaprej določenimi odgovori, ki jih lahko odkljukate, in samo 50% potrebnimi pravilnimi odgovori za prehod — kaj bi lahko šlo narobe, se sprašujete. A daleč od tega. Zlasti pravne teme so težke. Poleg tega vas čakajo razburjenje, zlasti pri ustnem izpitu, in vprašanja, pri katerih boste morda morali razmišljati nekoliko drugače. Če nimate potrebnega znanja in s tem samozavesti za ukrepanje, boste hitro izločeni. Celovita priprava je vse, kar je potrebno za uspeh na izpitu!
nezadostno znanje nemškega jezika
O znanju nemškega jezika je bilo že veliko povedanega in vprašanega. Nekaj je gotovo: veliko ljudi, ki delajo v varnostnem sektorju, ne govori nemškega jezika. Večjezičnost je pogosto pomembna za delo, vendar je pomembno tudi zadostno znanje nemškega jezika. Izpit se namreč opravlja izključno v nemškem jeziku, poleg tega pa se morate znati suvereno sporazumevati v nemškem jeziku tudi pri vsakdanjem delu varnostnika. Pravna besedila so napisana v težkem jeziku, “uradni jezik” je običajno prav tako težko razumeti, izpitna vprašanja pa so včasih odvisna od posameznih besed, ki lahko spremenijo pomen v eno ali drugo smer ali pa dajejo namige za rešitve.
Struktura in način preverjanja sta nejasna.
Mnogim ni povsem jasno, kakšni so okvirni pogoji izpita. Vendar se lahko nanj pripravite posebej in učinkovito le, če veste, katere teme so pomembne in kako ter kakšna je struktura izpita. Na primer, obstajajo teme, ki jih lahko hitro premostite in na katere je običajno mogoče odgovoriti z zdravo pametjo. Nekatere teme se štejejo dvakrat, nekatere pa zahtevajo intenzivnejši študij. Poleg tega obstajajo empirične vrednosti za ustni izpit in taktični nasveti za delo s testnimi vprašanji, ki jih mora posredovati na primer usposobljen predavatelj ali avtor.
Težki individualni pogoji
Ljudje so seveda različni. Vsakdo ima različne osebne predpostavke, pri uspehu in neuspehu pa imajo pomembno vlogo tudi splošni pogoji (npr. družinske obveznosti, prosti čas za učenje, učno okolje itd.). Morda poznate tudi ljudi, ki si lahko zapomnijo stvari s hitrim pogledom in se tega znanja spomnijo z enim samim klikom prsta. Za druge pa je to bistveno težje. Nekaterim ljudem govorjenje pred drugimi na izpitu sploh ne povzroča težav, večina je naravno napeta, nekateri udeleženci pa trpijo zaradi izpitne anksioznosti.
Vprašajte se, v kolikšni meri zgornje točke veljajo za vas, kako se lahko izognete napakam pri pripravi in nadomestite morebitne pomanjkljivosti. Več informacij o tem najdete tukaj, na informacijskem portalu o znanju o predmetu. številni nasveti in . Povezave do drugih spletnih mest ali medijev, kot je YouTube..